Ge mig något som berör

 

Klockan tickar någonstans i bakgrunden. Det är dags att gå upp, jag drömmer…svävar sakta runt i min bubbla fast jag är vaken. En bubbla där man kan gömma sig för sådant som gör ont och är svårt i ett liv fyllt av bekymmer.  Hur är det egentligen jag mår? Blöder jag fortfarande från mina sår? Jag ställer frågor utan svar som ekar tillbaks i det tomrum jag skapat av uppbokade dagar som för mig saknar relevans. Vad är egentligen viktigt när man har allt men inte det enda man vill ha? 

Testar något nytt men resultatet blir åter att jag flytt. I bubblan känns det tryggt, inget som kan forcera det som inte  öppnas kan, hur mycket jag än vill.  Ge mig något som berör, något som stör, min grådaskiga upptagna värld utan känsla och kärlek. Klockan tickar på men det är inte tiden som går, det är livet…

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0