I mina drömmar springer du med mig...

Det går snabbt, du rusar genom skogen, stannar upp för en kort sekund för att titta dig omkring. Inte ett ljud, du tar fart igen, träden susar förbi, du kastar dig genom ett buskage, hela tiden systematisk sökande. Din blick går från det ena trädet till det andra, fokuserad och målmedveten, pulsen ökar allt mer "do donk" "do donk"

Du är nära nu! Du känner hur doften ebbar ut och viker av åt ett annat håll, snabbt svänger du om...trycker ifrån ordentligt med benen för att få upp ny fart. På rätt spår igen! Doften är markant nu, så plötsligt där i en grop sitter jag! Du kastar dig ner, känslor av lycka och kärlek sipprar fram medan vi busar runt och leker. Vi springer tillsammans mellan träden. Vi lever i nuet medan omvärlden sveper in oss i ett dimmhölje samtidigt som vi rusar rumt.

Men så plötsligt, något är väldigt fel! Jag stannar upp. Du fortsätter in i dimman, jag försöker skrika men inga ord lämnar mina läppar. Du vänder dig snabbt om och kastar en sista blick åt mitt håll. Förtvivlad förstår jag att du min trogna vän måste fortsätta på egen hand. Men i mina drömmar finns du och varje natt kommer du "Vargtass" och springer med mig...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0