Söker något nytt

Jag är en småstads pojk som tog tåget mot norr
vart var jag egentligen påväg?
Jag sökte något nytt, hade precís flytt
resan den gick väldigt långt, jag fick sitta trångt

 

Tillslut var det dags att stiga av,
där möttes jag av känslor likt ett hav
Fylld av ny energi, dansade jag runt i harmoni,
äntligen fri

 

Men jag missbedömde situationen där i min båt,
för det slutade med att jag blev riktigt våt
Det blåste nämligen upp till en stor storm,
jag fick verkligen kämpa och min kamp den var enorm
Jag fick tag på en liten tunn lina,
så jag tog mig iland precis innan mitt hopp började sina
Stärkt av att aldrig sluta tro
var det som att bygga upp en bro

Jag jag såg ljuset från staden,
fortsatte vandra trots smärtan i vaden
I nattens mörker där lampor som lyser,
medan jag går runt och fryser

 

Skuggor som sveper förbi i nattens hetta
Söker något de aldrig kan få
jag funderar över hur var det då

Jag stannar till och ser dig i ett röktfyllt rum
nästan så att jag blir stum
Jobbar hårt för det jag vill,
här står det aldrig still
en sista gång kastar tärningarna och satsar,
sen får jag se om jag platsar

 

Vi är främlingar för varandra men i dina ögon finns en glöd
ett sådant djupt som får mig att vilja veta
kan jag sluta leta?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0