Solens högsta punkt

När solen står på sin högsta punkt på dagen

låt mig då få ge dig min djupaste kärlek där det pirrar i magen

 

Låt mig få ta din hand och tillsammans gå mot solen som börjar skymma

du måste förstå att det enda vi kan göra är att rymma

 

Precis som allting har sin början har också allting ett slut

det är därför det kan vara så svårt att ta sig ut

 

När vi träffades såg du hela mig från min bästa sida

men när du lämnade mig hade jag fått dig att lida

Vår illusion och vision var nu bara ett blekt minne

som tryckte och gnagde på vårt sinne

 

Precis som allting har sin början har också allting ett slut

det är därför det kan vara så svårt att ta sig ut

 

Låt mig få lägga mig bredvid dig en stund

och bara få vara trygg och ta en sista blund

 

Få känna ditt hjärta slå och lyssna på dina andetag så djupa

det är det enda som skulle skänka mig ro och möjlighet att njuta

Jag känner hur din själ flyger ut genom rummet och ut i natten

Jag kan inte ens gissa vart du flyger för att söka skatten

Allting kommer alltid till ett slut, jag vet att du hittat ut.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vackert!

2009-12-17 @ 17:31:19
Postat av: Loven

Vackert

2009-12-17 @ 17:32:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0