Strandadad på en öde ö

Strandadad på en öde ö 
förnimmar en känslan av att dö
Öppnar upp mina ögon och ser 
hur alla mina vänner ber

Svävar vidare över skogar och berg
Det enda jag söker är du,  undrar därför vart är jag nu? 

Flyter runt i en bubbla av skräck,  lämnad helt på egen hand
utan någon trygghet eller land

Inget som jag kan kalla mitt
du tog allt vilket nu är, ditt

Jag är vilsen, glödhet och ensam där jag forsätter min färd
Jag söker en ny värd
Någon som  kan värma mig och skänka mig tröst,
kanske skulle jag kunna få lägga mig ned och vila mot hennes bröst.

Men vad är det egentligen jag vill?
Det känns som allting står still
Tiden har stannat upp och jag tänker på det som hänt
plötsligt inser jag något vänt


Efter att ha färdats i evighetens timme blir jag otroligt matt
och inser att det börjar dunkla och det trots allt blivit natt
Jag sätter mig för att vila under en lind
en stilla bris smeker varsamt min kind

Jag sitter där ensam i mörkret och grubblar
inget kan vara perfekt eller givet
det är bara så det är här i livet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0