Att måla in sig i hörn

Måste sluta måla in mig själv i hörn. Slutar alltid lika illa, där står man, inträngd och ångesten bara dunkar. Hur fan blev det så här? Jag har juh inte ens gjort något fel. Istället för att riva väggen och ta mig ut halvt mörbultad och sönder riven måste jag helt enkelt våga mig ut och ta klivet över golvet.

Det är inte så svårt, handlar bara om att sätta upp ett mål och vara rak och ärlig. Inbillar mig själv att jag är just rak och ärlig men rädslan att såra någon annan ligger alltid och trycker på, och gnager och maler på mitt samvete. Det skulle vara mycket lättare att vara en skit stövel, bara sluta bry sig....men skulle det fortfarande vara jag i så fall? Eller går ännu en bit av mig själv förlorad, en bit som kanske är en av de största och mest värdefulla jag har kvar?

Problemet kvarstår, men jag ska sköta det snyggt utan att behöva riva den där väggen...måste finnas andra vägar.....det gäller bara att ta mod och finna dem!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0